در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه نوع سوال مناسب برای فرم نظرسنجی خود را پیدا کنیم. فرم نظرسنجی یا پرسشنامه شما از ترکیب سوالات مختلف ساخته می‌شود. شما در بخش ایجاد به انواع سوالات دسترسی دارید. با توجه به سناریوی مورد‌ نظر خود نوع سوال مورد‌ نظر خود را انتخاب کنید و شروع کنید پرسشنامه خود را بسازید. ما در این مقاله انواع سوالات مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد و توضیح مختصری در مورد هر کدام در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

 

 

نوع سوال    معرفی و کاربرد سوال
صفحه
خوشامدگویی
برای این‌که بتوانید معرفی کوتاهی در مورد پرسشنامه خود داشته باشید، می‌توانید به صورت کوتاه و مختصری در مورد پرسشنامه و هدف ساخت آن توضیحی در صفحه خوشامدگویی برای پاسخ‌دهنده‌های خود بنویسید.
سوال متنی با پاسخ کوتاه  هنگامی که قصد پرسیدن یک سوال با پاسخ کوتاه را دارید از این سوال استفاده کنید. شما در سوال متنی با پاسخ کوتاه می‌توانید از الگوها یا رجکس‌های مختلفی برای محدود‌ کردن پاسخ استفاده کنید.
سوال متنی با پاسخ بلند  می‌توانید از این سوال برای گرفتن نظرات، انتقادات یا پیشنهادات پاسخ‌دهنده‌ها استفاده کنید.
 سوال چند‌گزینه‌ای در این سوال از پاسخ‌دهنده می‌خواهید تا از بین گزینه‌ها یک یا چند گزینه را به عنوان پاسخ انتخاب کند.
سوال چند‌گزینه‌ای تصویری  در این سوال از پاسخ‌دهنده می‌خواهید تا از بین گزینه‌های تصویری یک یا چند گزینه را به عنوان پاسخ انتخاب کند.
گروه سوال  هنگامی که پرسشنامه دارای سوالات زیاد و یا شامل بخش‌های مختلفی است، می‌توانید برای سازمان‌دهی بهتر از گروه سوال استفاده کنید.
سوال لیست کشویی  اگر تعداد گزینه‌هایی که برای پاسخ سوال در نظر گرفته‌اید زیاد است (به طور کلی بالای ۸ گزینه) از سوال لیست کشویی استفاده کنید.
سوال عددی  برای نوشتن سوالاتی که پاسخ آن‌ها از جنس عدد است از سوال عددی استفاده کنید.
سوال طیفی  در سوال طیفی، برای گرفتن نظر پاسخ‌دهنده‌های خود می‌توانید طیف خاصی را تعریف کنید تا کاربرها از ۱ تا ۱۰ امتیاز خود را مشخص کنند.
سوال درجه بندی  از پاسخ‌دهنده‌های خود بخواهید تا در سوال درجه‌بندی به موضوع خاصی امتیاز بدهند.
سوال ایمیل  برای گرفتن ایمیل پاسخ‌دهنده‌ها می‌توانید از نوع سوال ایمیل استفاده کنید.
سوال لینک/وب‌سایت  برای جمع‌آوری آدرس لینک یا وب‌سایت از پاسخ‌دهنده‌های خود می‌توانید از سوال لینک/ وب‌سایت استفاده کنید.
سوال اولویت‌دهی  اگر می‌خواهید پاسخ‌دهنده، گزینه‌های پاسخ را به ترتیب اهمیت مشخص کند از این سوال استفاده کنید.
 متن بدون پاسخ  هنگامی‌که لازم است مطلبی بدون پاسخ به پرسشنامه اضافه کنید از این سوال استفاده کنید. سوال متنی بدون پاسخ را برای معرفی یک بخش یا توضیح در مورد سوالات خاص که نیاز به پاسخی ندارد به کار ببرید.
سوال آپلود فایل از پاسخ‌دهنده‌ها می‌خواهید تا فایلی را به پاسخ‌نامه خود ضمیمه کنند.
صفحه تشکر در صفحه تشکر می‌توانید از زمانی‌که پاسخ‌دهنده برای پاسخ‌دادن به سوالات شما گذرانده است تشکر کنید. همچنین می‌توانید در صفحه تشکر اقداماتی مانند دادن کد تخفیف یا هدایت به صفحه یا سایت خاصی را نیز انجام دهید.

به این راهنما امتیاز دهید