یکی از روش‌های اتصال پرس‌لاین به گوگل شیت اتصال مستقیم از طریق پنل کاربری پرس‌لاین است. اما اگر نیاز به اجرای شرط‌های پیشرفته‌تر دارید و می‌خواهید چند سرویس را به هم متصل کنید و از گوگل شیت هم در میان یکی از آن‌ها استفاده کنید باید به کمک میک (اینتگرومات) این کار را انجام دهید.

برای اینکه با اتصال میک به گوگل شیت بتوانید سناریوهای پیچیده‌تر را همراه با شرط‌های دیگری داشته باشید باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا وارد پنل کاربری خود در میک شوید و یک سناریوی جدید ایجاد کنید.

ورود به Make یا اینتگرومات

new scenario in make

 

پس از ایجاد سناریوی جدید باید ماژول پرس‌لاین را ایجاد کنید. برای این کار از میان ماژول‌های موجود Porsline را جستجو کنید.

add porsline to make

 

اگر پیش از این API Key‌ خود را وارد کرده‌اید با دو گزینه مواجه خواهید شد که با انتخاب گزینه trigger وارد مرحله بعدی می‌شود. در این مرحله در واقع لیست پوشه‌ها و پرسشنامه‌های شما فراخوانی می‌شود.

add porsline to google sheet

 

اگر هم اولین بار است که می‌خواهید این کار را انجام دهید، برای راه‌اندازی پرس‌لاین باید API Key پرس‌لاین خود را از پنل کاربری پرس‌لاین کپی کرده و در همین قسمت جاگذاری کنید.

کلید دسترسی یا  API key‌ شما در پنل کاربری پرس‌لاین قرار گرفته است و به سادگی می‌توانید یک کلید دسترسی برای خودتان ایجاد کنید. فقط یادتان باشد که این کلید برای شما و به صورت اختصاصی و فقط یک بار تولید می‌شود پس آن را در جایی امن نگه دارید.

porsline API key

 

حالا ممکن است شما در پرس‌لاین فولدرهای متفاوتی داشته باشید، برای این‌که بتوانید دقیق‌تر سناریوی خود را ایجاد کنید باید فولدری که در آن پرسشنامه مد نظرتان وجود دارد را پیدا کنید.

سپس از میان پرسشنامه‌های موجود در آن فولدر، پرسشنامه‌ای که می‌خواهید اطلاعاتش را به گوگل شیت منتقل کنید را پیدا کنید و انتخاب کنید.

حالا باید پرس‌لاین را به گوگل شیت متصل کنید. برای این منظور ابتدا Google sheets‌ را جستجو کنید و آن را اضافه کنید.

porsline and google sheets

 

حالا بر اساس سناریوی خود یکی از دستورهای موجود را انتخاب کنید. یکی از رایج‌ترین سناریوها اضافه کردن یک ردیف به شیت است که در آن می‌توان اطلاعات جدیدی را به هر شیت اضافه کرد.

porsline vs google sheets

 

حالا می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعات شما به کدام یک از شیت‌های موجود در گوگل درایوتان افزوده شود.

porsline vs google sheets

 

نکته مهم:

شما می‌توانید پس از ایجاد یکپارچگی سوال‌های جدیدی به پرسشنامه خود در پرس‌لاین بیفزایید، در این صورت زمانی که پاسخ جدیدی دریافت می‌کنید ستون جدیدی به گوگل شیت شما افزوده می‌شود. در صورتی‌که سوالی را از میان سوالات خود حذف کنید، داده‌های پیشین شما از بین نخواهد رفت. در واقع ستون مربوط به پاسخ‌های قبلی در جای خود باقی می‌مانند.

توجه: API گوگل شیت فقط توانایی انجام ۵۰۰ درخواست در ۱۰۰ ثانیه را داراست. یعنی اگر شما در ۱۰۰ ثانیه بیش از ۵۰۰ پاسخ دریافت کنید و بخواهید همگی یک جا وارد شیت شوند درخواست شما مسدود می‌شود. برای این‌که به چنین مشکلی برنخورید باید تنظیمات API‌ گوگل خود را تغییر دهید.

در همین حین می‌توانید سناریوهای پیچیده‌تری نیز به کمک دستورهای موجود ایجاد کنید و اطلاعات خود را به صورت خودکار به گوگل شیت پاس دهید.

اگر سوالی داشتید یا به مشکلی برخوردید کافیست از طریق ایمیل پشتیبانی پرس‌لاین به نشانی support@porsline.ir با ما در تماس باشید.

به این راهنما امتیاز دهید