فرض کنید پرسشنامه‌ای ساخته‌اید و حالا می‌خواهید بخشی از پاسخ سوال‌ها به صورت خودکار در یکی از گروه‌های تلگرامی کاریتان منتشر شود و بقیه اعضای گروه هم آن را ببینند.

به جای ارسال دستی و تک تک پاسخ‌ها در آن گروه تلگرامی می‌توانید با اتصال پرس‌لاین به تلگرام و اجرای چند دستور، به سادگی و با هربار ثبت پاسخ، آن قسمت مورد نظرتان را در گروه تلگرامی خود ببینید.

مثلا فکر کنید که فرم استخدامی درست کرده‌اید و حالا می‌خواهید رزومه‌هایی که با شرایط خاصی برایتان ارسال می‌شود را در گروه مدیران سازمان خود منتشر کنید تا آن‌ها هم نظرشان را بدهند، برای این منظور باید در میک (Make) یا همان اینتگرومات ثبت نام کنید و پس از اتصال پرس‌لاین به میک فرآیند اتصال تلگرام به پرس‌لاین را طی کنید.

 

برای اتصال تلگرام به پرس‌لاین کافی است این مراحل را بروید:

ابتدا وارد پنل کاربری خود در میک (اینتگرومات) شوید و یک سناریوی جدید ایجاد کنید.

ورود به Make یا اینتگرومات

new scenario in make

 

پس از ایجاد سناریوی جدی باید ماژول پرس‌لاین را ایجاد کنید. برای این کار از میان ماژول‌های موجود Porsline را جستجو کنید.

find porsline in make

 

اگر پیش از این API Key‌ خود را وارد کرده‌اید با دو گزینه مواجه خواهید شد که با انتخاب گزینه trigger وارد مرحله بعدی می‌شود. در این مرحله لیست پوشه‌ها و پرسشنامه‌های شما فراخوانی می‌شود.

porsline trigger in make

 

اگر کلید دسترسی خود را فعال نکرده‌اید،‌ باید API Key پرس‌لاین خود را از پنل کاربری پرس‌لاین کپی کرده و در همین قسمت جاگذاری کنید.

کلید دسترسی یا  API key‌ شما در پنل کاربری پرس‌لاین قرار گرفته است و به سادگی می‌توانید یک کلید دسترسی برای خودتان ایجاد کنید. فقط یادتان باشد که این کلید برای شما و به صورت اختصاصی و فقط یک بار تولید می‌شود پس آن را در جایی امن نگه دارید.

porsline API key

 

حالا ممکن است شما در پرس‌لاین فولدرهای متفاوتی داشته باشید، برای این‌که بتوانید دقیق‌تر سناریوی خود را ایجاد کنید باید فولدری که در آن پرسشنامه مد نظرتان وجود دارد را پیدا کنید.

 

find surveys in make

 

سپس از میان پرسشنامه‌های موجود در آن فولدر، پرسشنامه‌ای که می‌خواهید اطلاعاتش را به تلگرام منتقل کنید را پیدا کنید و انتخاب کنید.

find surveys in make

 

حالا باید پرس‌لاین را به ماژول تلگرام وصل کنید. برای این کار یک ماژول جدید ایجاد کنید و telegram را جستجو کنید.

find telegram in make

 

سپس باید مشخص کنید کدام‌یک از کارها را می‌خواهید انجام دهید. رایج‌ترین دستوری که می‌توانید داشته باشید ارسال یک پیام یا پاسخ است. برای همین گزینه اول را انتخاب می‌کنیم.

add telegram to porsline

 

حالا باید در تلگرام یک بات ایجاد کنید تا بتوانید پاسخ‌ها را در آن بات ببینید. برای ایجاد بات در تلگرام کافیست طبق راهنمای اتصال میک به تلگرام این کار را انجام دهید.

شاید این مرحله کمی از شما زمان ببرد اما با کمی تمرکز می‌توانید این کار را به سادگی و با تصاویری که در راهنما موجود است انجام دهید.

حالا که بات را ایجاد کردید باید دستوری که می‌خواهید را به ماژول خود اضافه کنید. مثلا در این مورد، ما خواسته‌ایم که پاسخ سوال آپلود فایل با متن دلخواهمان به کانال تلگرامی خاصی منتقل شود.

telegram bot for integration

 

حالا برای اینکه سناریوی خود را تست کنید گزینه Run test‌ را بزنید، یک پاسخ برای پرسشنامه ثبت کنید و منتظر باشید تا سناریویی که ساخته‌اید امتحان شود.

integrate porsline with make

اگر همه مراحل را به درستی طی کرده باشید، در تلگرام می‌توانید پاسخ مورد نظرتان را ببینید و نتیجه تست هم مثبت خواهد بود.

حالا کافیست بنشینید و منتظر پاسخ‌های خود در تلگرام باشید.

اگر سوالی داشتید یا در حین اجرای مراحل به مشکلی برخوردید باید با پشتیبانی پرس‌لاین به آدرس support@porsline.ir‌ در تماس باشید.

 

به این راهنما امتیاز دهید