با امکان درگاه پرداخت پرس‌لاین می‌توانید در فرم‌های آنلاین ثبت نام دوره و کلاس‌های آموزشی یا فرم‌سفارش محصول و سبد خرید، با چند کلیک درگاه پرداخت را به فرم خود اضافه کنید تا پاسخ‌دهنده علاوه بر تکمیل فرم و پاسخ به سوالات مربوطه، هزینه ثبت نام یا خرید محصول مربوطه را مستقیما پرداخت کند.

با استفاده از درگاه پرداخت در فرم‌های آنلاین خود دیگر نیاز نیست نیمی از زمان خود را صرف پیگیری پرداخت و دریافت رسید از پاسخ‌دهنده‌ها کنید. با استفاده از کد درگاه خود در یکی از پرداخت‌یارهای «زرین‌پال» و یا «زیبال» و قرار دادن آن در نوع سوال پرداخت پرس‌لاین، می‌توانید به راحتی پاسخ‌دهنده را به درگاه هدایت و هزینه را از او دریافت کنید.

پاسخ‌دهنده پس از ورود به پرسشنامه با انتخاب‌ نیازمندی‌های خود، «قیمت‌نهایی» را افزایش و یا با اعمال کد تخفیف کاهش می‌دهد و در نهایت پس از رسیدن به نوع سوال درگاه پرداخت، «قیمت پایانی» را مشاهده می‌کند.

ویژگی‌های استفاده شده در این مقاله:

فرض کنید یک قنادی دارید که ۳ نوع شیرینی در آن موجود و قیمت هر کیلو از آن متفاوت است. با انجام این چند مرحله می‌توانید مشتریان خود را پس از انتخاب شیرینی و مقدار مدنظر، به درگاه پرداخت هدایت و هزینه محاسبه شده را از آن‌ها دریافت کنید.

برای پیاده سازی این سناریو پس از ایجاد پرسشنامه جدید، برای نمایش بهتر محصولات می‌توانید از نوع سوال چند گزینه‌ای تصویری استفاده و عکس مربوط به هر شیرینی را بارگذاری کنید.برای نمایش بهتر عکس‌ها می‌توانید گزینه «اندازه نمایش تصویر دو برابر شود» را فعال کنید تا پاسخ‌دهنده امکان مشاهده بهتر عکس‌ها را داشته باشد.

در مرحله بعد روی گزینه محاسبات در سمت چپ سوال مربوط به شیرینی‌ها کلیک می‌کنیم.

در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود به این شکل عمل می‌کنیم. فرض کنیم قیمت هر کیلو شیرینی دونات ۱،۰۰۰،۰۰۰۰ ریال باشد، پس این مقدار را در صورتی که کاربر گزینه دونات را انتخاب کند به متغیر «امتیاز» اضافه می‌کنیم.

متغیر امتیاز، متغیری پیش‌فرض با مقدار اولیه صفر است که در تمامی فرم‌های شما برای انجام محاسبات وجود دارد. در صورتی که نیاز دارید متغیری با نام و مقدار اولیه متفاوتی تعریف کنید کافی است از ویژگی متغیرهای محاسباتی استفاده کنید.

برای دو شیرینی دیگر هم به همین شکل عمل و با کلیک روی افزودن محاسبات، قیمت‌ها را اضافه می‌کنیم. در مرحله بعد از مشتری خواسته می‌شود تا مقدار شیرینی مورد نیازش را وارد کند. در این قسمت از نوع سوال عددی استفاده و حداقل و حداکثر را براساس موجودی شیرینی وارد می‌کنیم. همچنین برای تعامل بیشتر با پاسخ‌دهنده می‌توانیم با تایپ @ از پایپ پاسخ و متغیر استفاده کنیم و گزینه‌ای که در مرحله قبل انتخاب کرده را به او نمایش دهیم.

 

سپس در قسمت محاسبات تعریف می‌کنیم اگر پاسخ‌دهنده مقدار معادل یا بزرگتر از ۱ وارد کرد، آنگاه متغیر «امتیاز» در خود سوال ضرب شود. یعنی اگر پاسخ‌دهنده ۲ ‌کیلو دونات نیاز داشته‌باشد این مقدار در متغیر امتیاز که در سوال قبل مقداردهی شده‌است ضرب می‌شود و عدد نهایی ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال بدست می‌آید.

در مرحله آخر از بخش ایجاد نوع سوال پرداخت را انتخاب کرده و پس از افزودن کد درگاه در بخش مدیریت درگاه‌های پرداخت درگاه زرین‌پال و یا زیبال خود را فعال می‌کنیم. سپس در فیلد مبلغ، محاسبه را برحسب متغیر امتیاز انتخاب کرده و در قسمت عنوان با پایپ پاسخ و متغیر سفارش مشتری را به او نمایش می‌دهیم. به غیر از محاسبه مبلغ با استفاده از متغیرها، بسته به سناریو مورد نظر خود، می‌توانید یک مبلغ ثابت را در فیلد مبلغ وارد کنید.

پس از تکمیل فرایند ایجاد و طراحی پرسشنامه با فعال‎سازی و به اشتراک‌گذاری لینک، از قسمت گزارش،  بخش جدول نتایج علاوه بر امکان مشاهده پاسخ‌ها، موفق یا ناموفق بودن پرداخت‌ها را هم می‌توانید بررسی کنید.

درحساب کاربری با کلیک روی بخش پروفایل، ویرایش حساب کاربری و سپس اتصال به سایر سرویس‌ها می‌توانید درگاه‌های خود را مدیریت کنید.

اعمال کد تخفیف و کاهش مبلغ نهایی

اگر برای مشتریان خود کد تخفیف ارسال کرده‌اید با انجام این چند مرحله می‌توانید ضمن دریافت کد، با اعمال آن از مبلغ کل مشتری کسر کنید. برای این کار ابتدا کافی است یک سوال متنی با پاسخ کوتاه ایجادکنید. سپس در قسمت محاسبات، تعریف کنید برای مثال اگر مشتری کد «eyd10» را وارد کرد مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ ریال از متغیر امتیاز کم شود.

این محاسبات را به صورت درصدی هم می‌توانید انجام دهید. برای مثال اگر قرار باشد ۱۰٪ از کل مبلغ کسر شود، کافی است متغیر امتیاز را در ۰.۹ ضرب کنیم، اگر ۲۰٪ در ۰.۸ و به همین ترتیب برای درصد تخفیف‌های متفاوت این فرایند را انجام می‌دهیم.

چگونه پاسخ‌دهنده مبلغ دلخواه خود را وارد و پرداخت کند؟

اگر مایل هستید در فرمی که ایجاد کرده‌اید پاسخ‌دهنده امکان پرداخت مبلغ دلخواه را داشته باشد کافیست مبلغ نوع سوال پرداخت را بر اساس متغیر امتیاز انتخاب کنید و سپس با ایجاد یک نوع سوال عدد محاسبات زیر را تعریف کنید. در اینجا ما حداقل مبلغ قایل پرداخت را ده هزار ریال درنظر گرفته‌ایم.

الزام پاسخ‌دهنده‌ها به پرداخت قبل از تکمیل فرم

برای اینکه پاسخ‌دهنده‌ها را قبل از تکمیل فرم ملزم به پرداخت هزینه کنید، تنها کافی است در پرسشنامه مربوطه از فاز تنظیمات، بخش تنظیمات عمومی، حذف دکمه بعدی را فعال کنید تا تنها در صورتی که پرداخت موفقیت‌آمیز بود امکان تکمیل فرم وجود داشته باشد.

اگر سوالی داشتید یا به مشکلی برخوردید کافیست از طریق ایمیل پشتیبانی پرس‌لاین به نشانی support@porsline.ir با ما در تماس باشید.

به این راهنما امتیاز دهید