با گوگل آنالیتیکس، می‌توانید به راحتی ترافیک سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، بفهمید کدام کانال ها بهترین عملکرد را دارند و عملکرد سایت خود و بازده کلی آن را اندازه‌گیری کنید. با یکپارچه‌سازی پرس‌لاین و Google Analytics، می‌توانید به راحتی شناسه رهگیری Google Analytics خود را به هر یک از پرسشنامه‌های خود اضافه کنید تا رفتار بازدیدکنندگان را ردیابی کنید.

 

هنگامی که شخصی از پرسشنامه شما بازدید می‌کند یا آن را تکمیل می‌کند، می‌توانید به طور خودکار یک نمای کلی (overview) در Google Analytics ایجاد کنید و از این اطلاعات برای اقدامات بعدی استفاده کنید.

اتصال پرس‌لاین به گوگل آنالیتیکس

شما به راحتی می‌توانید کد رهگیری گوگل آنالیتیکس خود را به پرس‌لاین خود اضافه کنید تا رفتار بازدیدکنندگان و اطلاعات دموگرافیک را ردیابی کنید.

یکپارچه‌سازی پرس‌لاین در حال حاضر هم از (Universal Analytics (UA و هم از قالب یا آنالیز جدید Google Analytics4 (GA4) پشتیبانی می کند.

برای اتصال پرس‌لاین به گوگل آنالیتیکس باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه اصلی Google Analytics خود، حسابی را که می‌خواهید Porsline خود را با آن ادغام کنید انتخاب کنید و کد گوگل آنالیتیکس را که به شکل UA-XXXXXX-Y یا UA-XXXXXX-YY است کپی کنید.

کد گوگل آنالیتیکس

  • در پنل کاربری پرس‌لاین پرسشنامه‌ای را که میخواهید با گوگل آنالیتیکس یکپارچه کنید انتخاب کرده و وارد قسمت تنظیمات، یکپارچه‌سازی شوید. در این قسمت گوگل آنالیتیکس را انتخاب کرده و روی دکمه اتصال کلیک کنید. سپس کدی که در قسمت قبل کپی کرده بودید را در این قسمت وارد کنید.

یکپارچه‌سازی پرس‌لاین و گوگل آنالیتیکس

  • سپس چند بار وارد لینک پاسخ‌دهی پرسشنامه خود شده و چند پاسخ ثبت کنید. پس از چند ساعت اطلاعات شما وارد گوگل آنالیتیکس خواهد شد.
  • برای دیدن داده‌های گوگل آنالیتیکس از قسمت Behavior وارد بخش Site Content شده و گزینه All Pages را انتخاب کنید. سپس در قسمت جستجو لینک پرسشنامه را وارد نمایید تا داده‌های موردنظرتان را مشاهده کنید.

 

اتصال پرس‌لاین به گوگل آنالیتیکس ۴

شما به راحتی می‌توانید کد رهگیری GA4 خود را به پرس‌لاین خود اضافه کنید تا رفتار بازدیدکنندگان و اطلاعات دموگرافیک را ردیابی کنید.

برای اتصال پرس‌لاین به GA4 باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی Data Streams کلیک کنید و برای مشاهده جزئیات، Data Stream را انتخاب کنید. در قسمت جزئیات جریان، مقدار Measurement ID را می‌بینید که باید آن را کپی کنید.
  2. برای دیدن داده‌های گوگل آنالیتیکس ۴ از قسمت Reports وارد بخش Engagement شده و گزینه Pages and Screens را انتخاب کنید.  سپس در قسمت جستجو لینک پرسشنامه را وارد نمایید تا داده‌های موردنظرتان را مشاهده کنید.

سوالات متداول در اتصال پرس‌لاین با گوگل آنالیتیکس

در این قسمت به تعدادی سوال که ممکن است برای شما به عنوان کاربر در رابطه با یکپارچگی پرس‌لاین و گوگل آنالیتیکس پیش بیاید پاسخ داده‌ایم:

چه زمانی یک ایونت (event) در گوگل آنالیتیکس ثبت می‌شود؟

زمانی که پاسخ‌دهنده روی دکمه ارسال پرسشنامه کلیک کرده و پاسخ خود را ثبت کند در گوگل آنالیتیکس یک رویداد (ایونت) ثبت خواهد شد.

چه اطلاعاتی به ایونت‌ها انتقال داده می‌شوند؟

گوگل آنالیتیکس اطلاعات مرتبط با هر ایونت را با عناوین زیر ذخیره می‌کند:

  • دسته (Category): کدهای پیش‌نمایش در انتهای لینک پرسشنامه شما به عنوان یک دسته به گوگل آنالیتیکس منتقل می‌شود.
  • اقدام (Action): بسته به اینکه پاسخ‌دهنده پرسشنامه را تکمیل کرده یا به سوالی پاسخ داده است، یک اقدام ثبت خواهد شد.
  • برچسب(Label): عنوان سوال به شکل لیبل در گوگل آنالیتیکس ثبت خواهد شد.

چگونه می توانم سوالاتی را که در پرس لاین من پاسخ داده شده است را ردیابی کنم؟

هربار که پاسخ‌دهنده روی دکمه بعدی یا ادامه کلیک می‌کند، این عمل در گوگل آنالیتیکس به عنوان یک رویداد (ایونت) ثبت می‌شود. هر یک از این رویدادها شامل یک اقدام و یک برچسب هستند که از طریق زیر می‌توانید آن‌ها را در گوگل آنالیتیکس ردیابی کنید:

در صفحه اصلی وارد قسمت Behavior شده از بخش Events گزینه Top Events را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید یک هدف (Goal) تعریف کنید تا هربار به سوال خاصی پاسخ داده شد در گوگل آنالیتیکس ثبت شود.

چگونه می توانم خروج از فرم را در Google Analytics ردیابی کنم؟

هر سوال در دسته‌بندی جداگانه و به عنوان برچسب‌های جداگانه در آنالیتیکس ذخیره می‌شوند و به این ترتیب شما می‌توانید رهگیری کنید که به هر سوال خاص چند بار پاسخ داده شده است.

برای شناسایی سوال خروج از فرم به دنبال ایونت‌هایی باشید که براساس کلیک روی دکمه بعدی/ادامه ثبت شده‌اند. این رویدادها را می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید:

Behavior>> Events>> Top Events

برای این‌که بفهمید پاسخ‌دهندگان در کدام سوال پرسشنامه را ترک می‌کنند، روی رویدادهای منحصر به فرد (Unique Events) کلیک کنید تا ببینید کدام سوال کمترین پاسخ را دارد.

آیا پرس‌لاین با گوگل آنالیتیکس 4 سازگار است؟

در حال حاضر، یکپارچه‌سازی پرس‌لاین با گوگل آنالیتیکس از هر دو شناسه ردیابی Universal Analytics (این شناسه‌ها با UA- شروع می‌شوند) و ویژگی‌های جدید Google Analytics 4 یا شناسه‌های اندازه‌گیری (که با G- شروع می‌شوند) پشتیبانی می‌کند.

چرا اطلاعات داده‌ها یا پاسخ‌دهندها در گوگل آنالیتیکس ثبت نشده است؟

چند دلیل احتمالی برای این وجود دارد:

 

  1. پاسخ‌دهندگان شما از پرسشنامه بازدید می‌کنند اما به سوالی پاسخ نمی‌دهند یا پرسشنامه را به اتمام نمی‌رسانند.
  2. اخیراً یکپارچه‌سازی Google Analytics خود را راه‌اندازی کرده‌اید. نمایش داده‌ها معمولاً تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد، بنابراین بعد از گذشت این زمان دوباره بررسی کنید.
  3.  فیلتری در Google Analytics روشن است که از نمایش داده‌های پرس‌لاین جلوگیری می‌کند. پرسشنامه‌های شما از دامنه متفاوتی (معمولا survey.porsline.ir) نسبت به وب‌سایت اصلی شما بارگیری می‌شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که این دامنه از گزارش‌ها فیلتر نشده است. می‌توانید فیلترها را در قسمت Admin >> View >> Filters بررسی و حذف کنید.
  4. عوامل خارج از کنترل پرس‌لاین، مانند مقررات داده‌های مبتنی بر کشور، تنظیمات مرورگر یا مسدودکننده‌های تبلیغات، مانع از دیدن و پاسخ‌دهی پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه شما می‌شوند.
  5. اگر با مشکلاتی مواجه هستید که به هیچ یک از این دلایل احتمالی مرتبط نیست، با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

آیا یکپارچه‌سازی در پنجره‌های ناشناس/خصوصی (incognito) کار می‌کند؟

بله، هنگام استفاده از لینک اشتراک گذاری پرس‌لاین، اگر پاسخ دهندگان با فرم در یک پنجره ناشناس/خصوصی (incognito) تعامل داشته باشند، یکپارچه‌سازی همچنان کار خواهد کرد.

با این حال، اگر پاسخ‌دهندگان با یک فرم امبد شده در یک پنجره ناشناس تعامل داشته باشند، رویدادهای Google Analytics فعال نمی‌شوند.

اگر سوالی داشتید یا به مشکلی برخوردید کافیست از طریق ایمیل پشتیبانی پرس‌لاین به نشانی support@porsline.ir با ما در تماس باشید.

 

 

به این راهنما امتیاز دهید