می‌خواهید پیش‌نمایش لینک‌های پرسشنامه و فرم آنلاین خود را شخصی‌سازی کنید و تصویر و نوشته خاصی روی آن قرار دهید؟ در این مقاله درباره سفارشی‌سازی پیش نمایش لینک پرسشنامه‌ها، کاربردها و موارد استفاده آن‌ها صحبت خواهیم کرد. 

سفارشی‌سازی پیش‌نمایش لینک

پیش‌نمایش لینک، نمایش تصویری کوچک همراه با عنوان و توضیحی مختصر از محتوای پرسشنامه به پاسخ‌دهنده، پیش از کلیک روی لینک پرسشنامه است.

در پنل پرس‌لاین پس از ورود به پرسشنامه از نوار بالا و در فاز ارسال، با کلیک روی سفارشی‌سازی پیش‌‌نمایش لینک می‌توانید تصویر مدنظر خود را بارگذاری کنید.

تصویر پیش نمایش لینک با توجه به محتوای پرسشنامه می‌تواند لوگوی سازمان شما و یا تصویری چشمگیر مرتبط با محتوای پرسشنامه باشد. اگر فرمی  طراحی کرده‌اید که مخاطب‌های شما در رده سنی خاص و یا دارای شرایط ویژه‌ای هستند، علاوه بر تصویر، اضافه کردن خلاصه‌ای کوتاه درباره محتوای پرسشنامه راهکاری موثر برای دریافت کلیک بیشتر و افزایش نرخ پاسخ‌دهی است.

کاربردهای سفارشی‌سازی پیش‌نمایش لینک

یکی از چالش‌ها و دغدغه‌‌های طراح‌های فرم‌های آنلاین، جلب توجه پاسخ دهنده‌ها برای افزایش کلیک روی لینک فرم یا پرسشنامه آنلاین و افزایش نرخ پاسخ‌دهی است. همه ما روزانه لینک‌های متعددی را در فضاهای مختلفی از وب گرفته تا پیامک و شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنیم. آنچه منجر به کلیک کردن ما روی هر لینک می‌شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. 

یکی از عوامل مهمی که باعث کلیک کردن ما روی هر لینک می‌شود، اطلاع از محتوای لینک و جذاب بودن نحوه نمایش آن است. 

فرض کنید فرم نظرسنجی از مشتریان طراحی کرده‌اید و قرار است به پاسخ‌دهنده پس از تکمیل فرم جایزه‌ای تعلق گیرد. در این حالت اگر در پیش‌نمایش لینک، تصویری مرتبط با جایزه قرار دهید و در توضیحات آن جمله‌ای شبیه به این بنویسید: «پس از تکمیل این فرم کد تخفیف ۱۰۰درصدی ما را دریافت کنید» می‌توانید نرخ‌پاسخ‌دهی و کلیک روی لینک را چندین برابر افزایش دهید.

مقاله روش‌های افزایش نرخ پاسخدهی را بخوانید تا با دیگر روش‌های افزایش نرخ پاسخدهی آشنا شوید.

یکی دیگر از فواید سفارشی‌سازی پیش نمایش لینک، توضیح بیشتر، وضوح بیشتر و جلوگیری از سوگیری در بیننده لینک است. 

اگر توضیحی درباره سوال‌های پرسشنامه بدهید، زمان پر کردن آن را به مخاطب بگویید و میزان اهمیت پاسخ‌دادن به آن را به بیننده لینک توضیح دهید، هم مخاطب صحیح به سراغ پرسشنامه‌تان می‌آید و هم احتمال وجود سوگیری در پاسخ‌هایتان کم خواهد شد. مقاله آشنایی با روش‌های کاهش سوگیری در پرسشنامه را بخوانید و سوال‌های بهتری بپرسید و نتایج قابل اطمینان‌تری را بگیرید. 

برندسازی برای بسیاری از سازمان‌های حیاتی است. شما می‌توانید با قرار دادن نام و لوگوی خود در لینک و پیش‌نمایش سفارشی‌سازی‌شده پرسشنامه می‌توانید به برندینگ سازمان خود کمک کنید. فرض کنید به جای نام و لوگوی پرس‌لاین روی پیش‌نمایش لینک، بیننده‌ها نام و لوگوی خودتان را ببینند. بهتر نیست؟

برای آشنایی با برندسازی و فرآیندهای آن هم می‌توانید مقاله راهنمای برندینگ را بخوانید. 

سوالات متداول

چرا پیش نمایش پرسشنامه‌ای که در تلگرام یا واتساپ به اشتراک گذاشتم به روزرسانی نمی‌شود؟

شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و واتساپ، وقتی برای اولین بار پیش‌نمایش لینکی را نشان می‌دهند، برای اینکه در دفعات بعدی مجبور نباشند برای نشان دادن پیش‌نمایش، مجدد به آن لینک مراجعه کنند آن را در حافظه خود ذخیره می‌کنند. در برخی چون تلگرام این حافظه در سمت سرور است و در نتیجه برای همه کاربران همان نسخه نمایش داده می‌شود و در برخی چون واتساپ، در سمت کاربر است و در نتیجه برای هر شخص حافظه مجزایی وجود دارد.

برای اینکه پیش‌نمایش موجود در حافظه تلگرام را پاک کنید، می‌توانید از باتی که تلگرام برای همین منظور ایجاد کرده با عنوان webpagebot استفاده کنید اما در واتساپ می‌بایست وارد تنظیمات گوشی همراه خود شوید، برنامه واتس‌اپ را پیدا کنید و از آن‌جا عملیات Clear Cash یا پاک کردن داده‌های مخفی را انجام دهید. همچنین می‌توانید با گوشی همراه دیگری بررسی و اقدام به انتشار لینک کنید.

منابع مفید دیگر:

نحوه فعال‌سازی زیردامنه اختصاصی

قرار دادن پرسشنامه در وب سایت

چگونه فرم نظرسنجی یا پرسشنامه را به اشتراک بگذاریم؟

اگر سوالی داشتید یا به مشکلی برخوردید کافیست، از طریق ایمیل پشتیبانی پرس‌لاین به نشانی support@porsline.ir با ما در تماس باشید.

به این راهنما امتیاز دهید