فرم «تماس با ما» یکی از مهمترین فرمها برای هر وبسایت یا کسبوکار است. با این فرم میتوانید پیامها، درخواستها یا بازخورد مشتریان را بهصورت منظم جمعآوری و مدیریت کنید. در این مقاله، مراحل ساخت چنین فرمی را در پُرسلاین، گامبهگام مرور میکنیم.
ویژگیهای استفاده شده در توضیح این مقاله:
- نوع سوال متنی با پاسخ کوتاه
- نوع سوال ایمیل
- نوع سوال متنی با پاسخ بلند
- نوع سوال چند گزینهای
- پایپ پاسخ و متغیر
- صفحه تشکر شخصیسازی شده
- احراز هویت با پیامک
- اطلاع رسانی با ایمیل
- اطلاع رسانی با پیامک
- گزارشساز و فیلترهای پیشرفته
- پلاگین پرس لاین
- پرسبیس
پس از ورود به حساب کاربری، روی «ساخت پرسشنامه جدید» کلیک کنید و یک عنوان مناسب مانند «فرم تماس با ما» وارد کنید. همچنین میتوانید از بخش «نمونه پرسشنامههای آماده»، فرم آماده تماس با ما را تنها با یک کلیک به حساب خود اضافه کنید.
برای شروع:
- یک سوال متنی با پاسخ کوتاه برای دریافت نام و نام خانوادگی اضافه کنید و از بخش «الگوی پاسخ» گزینه حروف فارسی را انتخاب کنید تا پاسخدهنده نام خود را فقط با حروف فارسی وارد کند.
- یک سوال ایمیل برای دریافت آدرس ایمیل و یک سوال متنی با پاسخ کوتاه با الگوی شماره موبایل برای دریافت شماره تماس اضافه کنید.
- در ادامه، با یک سوال چندگزینهای ساده یا تصویری از پاسخدهنده بخواهید موضوع پیام خود را انتخاب کند.
- در پایان، یک سوال متنی با پاسخ بلند برای ثبت متن کامل پیام اضافه کنید.
برای ایجاد تجربهای تعاملیتر، میتوانید با تایپ @ در متن سوالها، از ویژگی پایپینگ استفاده و پاسخ سوال های قبلی (مانند نام و نام خانوادگی) را در سوال بعدی نمایش دهید. این کار باعث میشود فرم شما شخصیسازی و صمیمیتر شود.
در نهایت، یک صفحه پایان اختصاصی طراحی کنید تا پس از ارسال پیام، از پاسخدهنده بابت برقراری ارتباط تشکر شود.
چطور رنگبندی و ظاهر فرم را با برند و طراحی سایت هماهنگ کنیم؟
در فاز «طراحی» با رنگبندیهای متنوع، درج لوگو و عکس پسزمینه میتوانید تا آخرین پیکسل فرم را طراحی کنید . همچنین در هر سوال، میتوانید با فعالکردن عکس/ویدیو و استفاده از ویژگی «چیدمان»، تصویر دلخواه را بارگذاری و موقعیت نمایش آن را بهصورت مجزا در موبایل و دسکتاپ تنظیم کنید.
چگونه در پرسلاین از پاسخدهندگان شماره تماس معتبر و در دسترس دریافت کنیم؟
اگر میخواهید پیش از شروع پاسخدهی از پاسخدهنده شماره تماس در دسترسی دریافت کنید در فاز تنظیمات احراز هویت پاسخ دهنده ها را انتخاب و احراز هویت با پیامک را انتخاب کنید.
با فعالسازی این روش، ورود پاسخدهندگان تنها پس از وارد کردن کد ارسالشده در پیامک اعتبارسنجی امکانپذیر خواهد بود. این کد در جدول نتایج ثبت خواهد شد.
برای راهنمایی بیشتر در خصوص احراز هویت با کمک پیامک این ویدیو را مشاهده کنید.
چگونه با ثبت هر پاسخ در پرسلاین بلافاصله از طریق پیامک یا ایمیل مطلع شویم؟
با فعالسازی ویژگی «اطلاعرسانی» میتوانید تنظیم کنید تا بلافاصله پس از ثبت پاسخ، پیامک اطلاع رسانی یا ایمیل اطلاع رسانی برای پاسخدهنده ارسال شود. این پیام میتواند شامل تأیید دریافت درخواست یا متنی کوتاه برای قدردانی از شکیبایی او باشد.
برای مثال، اگر کاربری فرم «تماس با ما» را تکمیل کند، بلافاصله پیامکی با این متن دریافت میکند:
«پیام شما دریافت شد. همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.»
در کاربری سازمانی پرسلاین، در فیلد شرایط ارسال پاسخ با تعریف فیلتر میتوانید برای هر موضوع پیام، متن پیامک یا ایمیل اختصاصی تعریف کنید تا پاسخدهنده متناسب با انتخابش، پیام شخصیسازیشدهای دریافت کند.
همچنین میتوانید تنظیم کنید که پس از ثبت هر پاسخ، شما و اعضای تیمتان از طریق پیامک، ایمیل یا پیامرسان مطلع شوید.
در فیلد شرایط ارسال پاسخ با تنظیم فیلتر میتوانید تعریف کنید تا اعلانها فقط برای افراد یا تیمهای مرتبط ارسال شوند.
برای مثال، میتوانید فیلتری با عنوان «مشتری ناراضی» بسازید تا فقط زمانی که پاسخدهنده در سوال «موضوع پیام» گزینه «شکایت یا انتقاد» را انتخاب کرده، پیامک اطلاعرسانی برای مدیر رسیدگی به شکایات ارسال شود. برای راهنمایی بیشتر پیشنهاد میکنیم ویدیو راهنمای گزارشساز را مشاهده کنید.
چگونه پرسشنامه را در وبسایت با دامنه خود نمایش دهیم؟
پس از فعال سازی پرسشنامه، از فاز ارسال میتوانید فرم را بهصورت مستقیم داخل سایت خودتون نمایش دهید. برای اینکار در فاز ارسال یکی از شکلهای نمایش در صفحات وب را انتخاب و سپس کد را کپی کرده و در HTML سایت خود قرار دهید.
اگر سایت وردپرسی دارید پیشنهاد میکنیم پلاگین Porsline را جستجو، نصب و فعالسازی کنید و با قرار دادن شورت کد در صفحه موردنظر پرسشنامه را در سایت خود نمایش دهید.
چگونه نتایج پرسشنامه را خروجی بگیریم؟
در فاز «گزارش» و از بخش «جدول نتایج»، میتوانید پاسخهای ثبتشده را مشاهده و با کلیک روی گزینه «خروجی»، فایل اکسل نتایج را دریافت کنید. همچنین در کاربری سازمانی پرسلاین، میتوانید با استفاده از فیلترهای پیشرفته، پاسخها را دقیقتر مدیریت کنید. برای مثال، اگر بخواهید فقط پاسخهایی را بررسی کنید که موضوع آنها «درخواست مشاوره» بوده، کافی است فیلتر مربوطه را تنظیم کنید تا تنها همین دسته از پاسخها در جدول نمایش داده شود.
در پُرسبیس میتوانید وضعیت هر درخواست را تغییر دهید و برای آن یادداشت یا کامنت بگذارید. به این ترتیب، شما و اعضای تیم همیشه از آخرین مرحله رسیدگی به درخواستها مطلع میشوید و کمک میکند تا مدیریت ارتباط با مشتریان را سریعتر و هدفمندتر انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با پُرسبیس اینجا کلیک کنید.
اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید از طریق ایمیل آدرس support@porsline.ir با ما در ارتباط باشید.