گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) یکی از ابزارهای رایگان گوگل است که به شما کمک می‌کند با قراردادن چند خط کد در سایت‌تان اطلاعات و داده‌های موردنیازتان را جمع‌آوری کنید و تگ‌هایی که در سایت یا سرویس‌های نرم‌افزاری خود قرار داده‌اید را مدیریت کنید.

یکپارچه‌سازی پرس‌لاین و گوگل تگ منیجر برای کاربردهایی چون اضافه کردن ویجت چت، تحلیل رفتار پاسخ‌دهنده، ریتارگتینگ، ارسال پوش نوتیفیکیشن و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده، کافی است اسکرپیت سرویس مورد نظر خود را به پرسشنامه اضافه کنید. 

اتصال پرس‌لاین به گوگل تگ منیجر

شما به راحتی می‌توانید کد رهگیری گوگل تگ منیجر خود را به پرس‌لاین مدنظرتان اضافه کنید تا هرکدام از مواردی که بالاتر ذکر شد مانند تحلیل رفتار پاسخ‌دهنده، ریتارگتینگ و … را به طور اتوماتیک انجام دهید.

برای اتصال پرس‌لاین به گوگل تگ منیجر باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا وارد پنل کاربری پرس‌لاین شده و بعد از انتخاب پرسشنامه مورد نظر، به قسمت تنظیمات رفته و از بخش یکپارچه‌سازی‌، Tag Manager را انتخاب کنید و روی دکمه اتصال بزنید.

نحوه اتصال پرس‌لاین به گوگل تگ منیجر

  • در این قسمت از شما خواسته می‌شود که کد گوگل تگ منیجر خود را وارد کنید.

اتصال تگ منیجر با کد به پرس‌لاین

  • برای دریافت این کد گوگل تگ منیجر چند راه دارید:

وارد حساب تگ منیجر خود شوید و روی لوگوی گوگل تگ منیجر کلیک کنید، در این صفحه کد برای شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را کپی کنید.

دریافت کد تگ منیجر

وارد حساب تگ منیجر خود شوید، در نوار بالای صفحه قسمت Workspace را انتخاب کرده و کد نمایش داده شده در آن قسمت را کپی کنید.

دریافت کد تگ منیجر

وارد حساب تگ منیجر خود شوید، در نوار بالای صفحه قسمت Admin را انتخاب کرده از بخش Container، کد گوگل تگ منیجر خود را کپی کنید

دریافت کد تگ منیجر از ادمین

  • اکنون یکپارچه‌سازی گوگل تگ منیجر و پرس‌لاین شما با موفقیت به اتمام رسید.

تنظیمات گوگل تگ منیجر برای رهگیری پرس لاین

صرف اینکه در قسمت یکپارچه‌سازی پرس‌لاین خود را به گوگل تگ منیجر متصل کنید کافی نیست، و باید یک برچسب یا تگ ایجاد کنید. در این قسمت قصد داریم نحوه افزودن Clarity به تگ منیجر را آموزش دهیم.

  • برای ایجاد یک برچسب یا تگ جدید روی گزینه Add a new tag کلیک کنید.

ایجاد تگ جدید در گوگل تگ منیجر

  •  اکنون یک منوی پیکربندی ظاهر می‌شود

منوی پیکربندی در گوگل تگ منیجر

  • در بخش Tag Configuration روی نقطه‌ای از صفحه کلیک کنید تا منوی نوع برچسب یا تگ ظاهر شود. Clarity در این لیست قرار ندارد پس باید Custom HTML را انتخاب کنید.

اتصال گوگل تگ منیجر به کلریتی

  • اکنون کد اسکریپت Clarity خود را کپی کنید و در قسمت پیکربندی قرار دهید. حالا نوبت تنظیم رهگیری‌ها (تریگرها) است.

 

وارد کردن اسکریپت کلریتی به گوگل تگ منیجر

  • روی قسمت Triggering کلیک کنید تا منوی Choose a trigger باز شود. به عنوان مثال به سراغ Page View میرویم. روی آن کلیک کنید تا به صفحه پیکربندی برچسب بازگردید.

رهگیری در گوگل تگ منیجر

  • حالا Save را بزنید. Clarity اکنون در تگ منیجر اضافه شده است، بنابراین می‌توانید بازدیدهای پرس‌لاین خود را از داشبورد Clarity رهگیری کنید.

افزودن کلریتی به گوگل تگ منیجر

چطور از طریق یکتانت برای پاسخ‌دهنده‌های پرس‌لاین خود کمپین ریتارگتینگ بسازیم؟

یکی از کارهایی که از طریق یکتانت می‌توانید انجام دهید، ساختن کمپین‌های ریتارگتینگ است. کافی است پرس‌لاین موردنظرتان را با گوگل تگ منیجر یکپارچه کنید، سپس طبق مراحلی که در قسمت قبل توضیح دادیم، اسکریپت یکتانت خود را از پنل کاربری‌تان کپی کرده و در گوگل تگ منیجر وارد کنید.

چطور از طریق نجوا برای پاسخ‌دهنده های خود پوش نوتیفیکیشن ارسال کنیم؟

نجوا یک سرویس پوش نوتیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ است که کسب‌وکارهای بسیاری از آن استفاده می‌کنند. از طریق افزودن اسکریپت نجوا به تگ منیجر و اتصال آن با پرس‌لاین خود می‌توانید در کمترین زمان ممکن کمپین‌های پربازدهی بسازید.

چطور از طریق هات‌جار رفتار پاسخ‌دهنده پرس‌لاین خود را بسنجیم؟

برای اینکه رفتار پاسخ‌دهندگان پرس‌لاین‌تان را بسنجید کافی است اسکریپت هات‌جار را در تگ منیجر خود کپی کرده و آن را با پرس‌لاین‌تان یکپارچه کنید.

چطور ویجت چت رایچت، گفتینو، امبر و دیگر سرویس های چت را به پرس‌لاین خود اضافه کنیم؟

کافی است اسکریپت پنل سرویس هایی مثل رایچت، گفتینو و …  خود را در گوگل تگ منیجر وارد کنید، به این ترتیب می‌توانید به سوالات کاربران خود پاسخ دهید.

چطور ویجت پیام‌رسان‌های داخلی مثل بله و ایتا را به پرس‌لاین خود اضافه کنم؟

در مواردی که سرویس مد نظر شما اسکریپتی ارائه نمی‌دهد(پیام‌رسان‌‌هایی مثل بله و ایتا)، شما باید با توجه به ویژگی‌های مدنظرتان اسکریپتی نوشته و به گوگل تگ منیجر خود اضافه کنید تا ویجت ایتا یا ویجت بله به پرس‌لاین شما افزوده شود.

به این راهنما امتیاز دهید