پرس‌لاین ایجاد فرم نظرسنجی یا پرسشنامه آنلاین را برای شما آسان کرده است. به‌جای استفاده از کاغذ و صرف زمان زیاد برای گرفتن نظرات و بازخورد مخاطبان خود می‌توانید از پرس‌لاین برای ایجاد پرسشنامه و فرم‌های نظرسنجی آنلاین استفاده کنید.
مراحل ساخت فرم و نظرسنجی آنلاین از ایجاد تا ارسال پرسشنامه:

یک پرسشنامه جدید بسازید.

سوالات را به پرسشنامه اضافه کنید.

در صورت نیاز، از شرط و امتیاز استفاده کنید.

از رنگ‌بندی، تم و عکس پس‌زمینه دلخواه خود استفاده کنید.

برای کنترل نهایی پیش از ارسال، پیش‌نمایش پرسشنامه را مشاهده کنید.


یک پرسشنامه جدید بسازید

برای ایجاد یک پرسشنامه جدید در صفحه پرسشنامه‌های من می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

ایجاد پرسشنامه جدید

۱.برای ساخت یک پرسشنامه جدید به صفحه پرسشنامه‌های من بروید و گزینه ایجاد پرسشنامه جدید را انتخاب کنید.

۲.در این مرحله باید نامی برای پرسشنامه خود ثبت کنید و پس از آن صفحه خالی از سوالات برای شما باز می‌شود.

۳.از انواع سوال‌ها که در سمت راست صفحه موجود هستند برای اضافه‌کردن سوال به پرسشنامه خود استفاده کنید و بعد از نوشتن سوال، دکمه ذخیره پایین صفحه را بزنید.

کپی یا تکرار از پرسشنامه‌های قبلی

اگر سناریوی پرسشنامه‌ای که قصد ایجاد آن را دارید مشابه پرسشنامه‌های قبلی موجود در حساب کاربری‌تان است می‌توانید پرسشنامه قبلی را کپی کنید و تغییرات را روی آن ایجاد کنید. برای این کار در صفحه پرسشنامه‌های من، موس خود را روی سه نقطه روبروی نام پرسشنامه قرار دهید و گزینه تکرار را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید تغییرات خود را روی نسخه جدید پرسشنامه کپی‌شده اعمال کنید.

استفاده از نمونه پرسشنامه‌های آماده

برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید از پرسشنامه‌های آماده‌ای که توسط کارشناسان تیم ما نوشته شده‌اند استفاده کنید. از صفحه پرسشنامه‌های من گزینه استفاده از نمونه پرسشنامه‌ها را انتخاب کنید. پس از آن می‌توانید از منوی سمت راست پرسشنامه آماده‌ای، مناسب هدف و نیاز خود انتخاب کنید. بعد از انتخاب پرسشنامه مورد نظر همچنان می‌توانید روی آن تغییرات خود را اعمال کنید.


سوالات را به پرسشنامه اضافه کنید

پس از اینکه پرسشنامه خود را ایجاد کردید از انواع سوالات موجود در سمت راست صفحه می‌توانید برای اضافه‌کردن سوالات خود به پرسشنامه استفاده کنید. بعد از نوشتن هر سوال، با استفاده از تنظیمات هر سوال می‌توانید ویژگی‌های مربوط به هر سوال را شخصی‌سازی کنید.

اگر از کپی پرسشنامه‌های قبلی استفاده می‌کنید یا از یکی از نمونه پرسشنامه‌های آماده را انتخاب کرده‌اید می‌توانید سوالات را ویرایش یا حذف کنید و سوالات جدیدی به پرسشنامه اضافه کنید. می ‌توانید نام پرسشنامه، تصاویر موجود در پرسشنامه، تم و رنگ‌بندی و عکس پس‌زمینه پرسشنامه را هم عوض کنید.


در صورت نیاز، از شرط و امتیاز استفاده کنید

افزودن شرط

بعد از اینکه پرسشنامه را ایجاد کردید و سوالات را به آن اضافه نمودید، زمان مناسبی است که در صورت نیاز، به سوالات خود شرط اضافه کنید. افزودن شرط به شما کمک می‌کند تا با ایجاد جریان مناسبی از سوالات، داده‌های بهتری از پاسخ‌دهنده‌ها دریافت کنید.

برای مثال اگر مخاطب پرسشنامه شما افرادی با گروه‌های مختلف سنی هستند و برای هر کدام از این گروه‌ها سوالات مختلفی درنظر گرفته‌اید، می‌توانید با افزودن شرط هر گروه از پاسخ‌دهنده‌ها را با توجه به سنی که در پرسشنامه انتخاب کرده‌اند به سوالات مربوط به خودشان هدایت کنید.

افزودن امتیاز

با افزودن امتیاز به سوالات پرسشنامه، می‌توانید عملا برای هر پاسخ مخاطب خود نمره‌ای در نظر بگیرید.

مثلا اگر در نظر دارید با استفاده از پرس‌لاین آزمون آنلاین برگزار کنید، این موضوع را با افزودن امتیاز مدیریت کنید. برای مثال در یک
سوال چندگزینه‌ای، می‌توانید برای گزینه یا گزینه‌های صحیح سوال امتیازی قرار دهید.


از رنگ‌بندی، تم و عکس پس‌زمینه دلخواه خود استفاده کنید

بعد از این که سوالات، شرط و امتیاز در جای درست خود قرار گرفتند نوبت این است که روی ظاهر پرسشنامه خود تمرکز کنید. در این مرحله شما می‌توانید عکس دلخواه یا لوگوی سازمان خود را به پس‌زمینه پرسشنامه اضافه کنید. همچنین در قسمت طراحی می‌توانید از تم‌های موجود برای رنگ‌بندی پرسشنامه استفاده کنید.


برای کنترل نهایی پیش از ارسال، پیش‌نمایش پرسشنامه را مشاهده کنید

همیشه قبل از ارسال پرسشنامه برای پاسخ‌دهنده‌ها، پیش‌نمایش پرسشنامه را مشاهده کنید. گزینه پیش‌نمایش در گوشه بالایی سمت چپ صفحه قرار دارد. این گزینه را انتخاب کنید تا کل پرسشنامه را از لحاظ ظاهری، سوالات، شرط، امتیاز و …. یک بار تست کنید.

توجه کنید که در حالت پیش‌نمایش با توجه به پیامی که در بالای صفحه ظاهر می‌شود هیچ جوابی ثبت نمی‌شود. برای ثبت جواب باید پرسشنامه را از حالت پیش‌نمایش خارج کنید.

 

 

به این راهنما امتیاز دهید