اگر اتصالهایی مثل اطلاعرسانی ایمیلی یا پیامکی، اتصال به وبهوک، گوگلشیت یا پرسبیس در فرم شما با خطا مواجه شدهاند، احتمالا یکی از دلایل زیر باعث این مشکل شده است:
اتصال به پرسبیس
-
حذف جدول یا تغییر ساختار آن
اتصال به Google Sheets
- اگر اتصال حساب گوگل به پرسلاین لغو یا منقضی شده باشد.
- حذف یا تغییر ساختار فایل Google Sheet
- نداشتن دسترسی کافی به فایل از سوی حساب متصلشده
اتصال به وبهوک
- در دسترس نبودن مقصد: سرویس مقصد ممکن است به طور موقت خارج از دسترس باشد.
- رد درخواست توسط سرور مقصد: ممکن است سرور دریافتکننده، درخواستها را از IP های خاص نپذیرد (نیاز به وایتلیست کردن داشته باشد).
- اشکال در فرمت یا پارامترهای ارسالشده
- خطای داخلی در پردازش درخواست
- خطا در مجوزهای دسترسی و عدم تنظیم صحیح Header های authentication و authorization
اطلاعرسانی از طریق تلگرام یا بله
-
عدم دسترسی ربات: مطمئن شوید ربات به کانال یا گروه اضافه شده و اجازهی ارسال پیام دارد.
-
بلاک شدن ربات: گاهی ممکنه کاربران یا مدیران ربات را مسدود کرده باشند.
-
اشکال در تنظیمات اتصال ربات به فرم
اطلاعرسانی از طریق پیامک
-
منقضیشدن یا غیرفعالشدن API Key: ممکنه کلیدی که برای اتصال به پنل پیامکی وارد کردهاید، منقضی یا از سوی پنل پیامکی غیرفعال شده باشه. در این صورت، باید کلید جدید وارد کنید.
-
محدودیت یا توقف ارسال پیام: سرویس پیامکی ممکن است به دلایل مختلف مانند مسدود شدن حساب، غیرفعال بودن خط ارسال، یا محدودیتهای زمانی و امنیتی، ارسال پیام را متوقف کرده باشد.
-
اتمام موجودی پنل پیامک
اطلاعرسانی از طریق ایمیل (به پاسخدهنده یا طراح فرم)
-
حذف سوال ایمیل: اگر نوع سوال ایمیل را از پرسشنامه حذف کنید، آدرس ایمیل پاسخدهنده شناسایی نمیشود.
- تغییر ایمیل حساب کاربری: اگر ایمیل حساب پرسلاین شما تغییر کرده ولی تنظیمات اطلاعرسانی ایمیلی را بهروزرسانی نکرده باشید.
در صورت بروز خطا چه باید کرد؟
- پس از بررسی و رفع مشکل، اتصال موردنظر را دوباره فعال کنید.
- اگر همچنان با خطا مواجه شدید، با تیم پشتیبانی پرسلاین در تماس باشید.
اگر سوالی داشتید یا به مشکلی برخوردید کافیست، از طریق ایمیل پشتیبانی پرسلاین به نشانی support@porsline.ir با ما در تماس باشید.
به این راهنما امتیاز دهید