اگر پیامک یا ایمیلی با عنوان
«اطلاع‌رسانی ایمیلی»، «اطلاع‌رسانی پیامکی»، «وب‌هوک»، «اتصال گوگل‌شیت»، «اتصال پرس‌بیس»، «اطلاع‌رسانی بله» یا «اطلاع‌رسانی تلگرام» پرسشنامه شما در پرس‌لاین غیرفعال شد!
دریافت کرده‌اید، یعنی ارتباط یکی از سرویس‌های متصل به فرم شما دچار خطا شده است.

برای رفع مشکل مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به متن ایمیل مراجعه کنید.

  2. کد خطای درج‌شده را بررسی کنید و در جدول زیر سرویس مربوطه را پیدا کنید.

  3. دلیل بروز مشکل را بخوانید و مراحل رفع آن را مطابق جدول انجام دهید.

 

 

اتصال به گوگل شیت

کد خطا دلیل بروز مشکل نحوه‌ی رفع مشکل
401 اتصال حساب گوگل شما به پرس‌لاین لغو یا منقضی شده است (توکن دسترسی اعتبار ندارد). از بخش «اتصال‌ها» در پرس‌لاین، حساب گوگل را دوباره متصل کنید تا توکن جدید صادر شود.
403 حساب گوگلی که به پرس‌لاین متصل کرده‌اید، دسترسی کافی به فایل Google Sheet ندارد. وارد Google Drive شوید، فایل موردنظر را پیدا کنید و دسترسی آن را برای همان حساب روی حالت «Editor» یا «Owner» قرار دهید.
404 فایل Google Sheet حذف شده، جابه‌جا شده یا نام شیت (Sheet) تغییر کرده است. مسیر فایل، نام شیت یا محدوده داده (Range) را بررسی کنید و در تنظیمات اتصال، اطلاعات درست را وارد کنید.

 

اتصال به پرس‌بیس

کد خطا دلیل بروز مشکل نحوه‌ی رفع مشکل
404 جدول پرس‌بیس حذف شده یا ساختار آن تغییر کرده است. اتصال پرس‌بیس را در تنظیمات فرم قطع کرده و دوباره متصل کنید تا ساختار جدید جدول شناسایی شود.

اتصال به وب‌هوک

کد خطا دلیل بروز مشکل نحوه‌ی رفع مشکل
401 مجوز یا توکن احراز هویت در تنظیمات وب‌هوک نامعتبر است. مقدار Header یا توکن احراز هویت را بررسی و در صورت نیاز با مقدار جدید جایگزین کنید.
403 سرور مقصد درخواست را رد کرده است. ممکن است IPهای پرس‌لاین در سرور مقصد مجاز نباشند (نیاز به وایت‌لیست شدن). آدرس و تنظیمات امنیتی مقصد را بررسی کنید و در صورت نیاز، IPهای پرس‌لاین را در لیست سفید (Whitelist) سرور مقصد اضافه کنید.
404 آدرس مقصد (Endpoint) اشتباه است یا سرویس مقصد در دسترس نیست. صحت URL مقصد را بررسی کنید. اگر سرویس مقصد موقتاً قطع است، بعد از بازیابی سرویس، اتصال را مجدداً تست کنید.

اطلاع‌رسانی از طریق تلگرام یا بله

کد خطا دلیل بروز مشکل نحوه‌ی رفع مشکل
401 ربات به کانال یا گروه دسترسی ندارد. اطمینان حاصل کنید ربات به کانال یا گروه اضافه شده و اجازه‌ی ارسال پیام دارد. در صورت نیاز، ربات را به‌عنوان مدیر (Admin) اضافه کنید.
403 ربات توسط کاربران یا مدیران کانال/گروه مسدود (بلاک) شده است. وضعیت ربات را بررسی کنید. اگر بلاک شده، آن را از بلاک خارج کرده و دوباره به کانال یا گروه اضافه کنید.
404 اشکال در اتصال ربات به فرم وجود دارد. فرایند اتصال تلگرام یا بله را از ابتدا انجام دهید تا اتصال جدید برقرار شود.

اطلاع‌رسانی از طریق پیامک

کد خطا دلیل بروز مشکل نحوه‌ی رفع مشکل
401 کلید اتصال پیامکی (API Key) منقضی یا از سوی سرویس پیامکی غیرفعال شده است. اتصال پیامکی را در فرم غیرفعال کرده و دوباره فعال کنید. در صورت نیاز، از پنل پیامکی خود کلید جدید دریافت کرده و در پرس‌لاین وارد کنید.
403 سرویس پیامکی ارسال پیام را متوقف کرده است. این مشکل ممکن است به‌دلیل مسدود شدن حساب، غیرفعال بودن خط ارسال یا محدودیت‌های امنیتی و زمانی باشد. وضعیت حساب و خط ارسال را در پنل پیامکی خود بررسی کنید. در صورت وجود محدودیت یا مسدودی، با پشتیبانی سرویس پیامکی تماس بگیرید.
404 موجودی پنل پیامکی شما به پایان رسیده است. حساب پیامکی خود را شارژ کنید و سپس اتصال را دوباره فعال کنید.

اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل (به پاسخ‌دهنده یا طراح فرم)

کد خطا دلیل بروز مشکل نحوه‌ی رفع مشکل
404 سؤال ایمیل از پرسشنامه حذف شده است و در نتیجه آدرس ایمیل پاسخ‌دهنده شناسایی نمی‌شود. سؤال ایمیل را دوباره به پرسشنامه اضافه کنید و اتصال اطلاع‌رسانی ایمیلی را مجدداً فعال کنید.
403 ایمیل حساب کاربری پرس‌لاین تغییر کرده ولی تنظیمات اطلاع‌رسانی ایمیلی به‌روزرسانی نشده است. در تنظیمات اطلاع‌رسانی ایمیلی، ایمیل جدید حساب کاربری خود را جایگزین کنید یا اتصال را از ابتدا دوباره فعال کنید.

 


اگر سوالی داشتید یا به مشکلی برخوردید کافیست، از طریق ایمیل پشتیبانی پرس‌لاین به نشانی support@porsline.ir با ما در تماس باشید.

به این راهنما امتیاز دهید